Vandaag is Mind2Pay officieel LIVE gegaan bij Woonstichting VechtHorst. Binnen 8 weken is de implementatie volledig voltooid. Uiteraard…
Excel training voor Huurincasso en Financiële administratie
Excel is het bekendste spreadsheet programma ter wereld en bestaat al sinds 1985. Door de vele mogelijkheden van het programma zijn er veel mensen die het gebruiken en daardoor ook veel mensen die er meer over willen leren. Maar wat is Excel nou eigenlijk? Wat kun je ermee?
Ook bij het incasseren van betalingsachterstanden wordt Excel steeds meer gebruikt om hierop grip te houden. Zeker wanneer binnen de organisatie geen gebruik van creditmanagementsoftware wordt gemaakt. Dan is de vraag of uw vaardigheid met Exel voldoende is of dat er wel enige kennis mist. De ervaring leert dat het ontbreken van Excel-kennis met tijdverlies gepaard gaat en belangrijker nog, er gaat geld verloren.
Ook voor andere afdeling binnen een woningcorporatie is Excel een onmisbaar instrument om inzicht en grip te houden.
Voor medewerkers Huurincasso, Financiële administratie en andere geïnteresseerde medewerkers wordt er een training georganiseerd op:
Maandag 18 juni 2018 in Assen van 09.30 uur tot 15.30 uur (inloop vanaf 09.00 uur)
Onderwerpen
1. Importeren en bewerken van gegevens
– Tekstbestanden bewerken naar een voor Excel leesbaar formaat
– Berekening ouderdom in dagen en ouderdomscategorie
– Het combineren van data uit verschillende bestanden
2. Gegevens bewerken tot bruikbare incasso informatie
– Groeperen van huurders voor rapportage / aanmaan doeleinden
– Draaitabellen maken en gebruiken
– Maken van en werken met de ouderdomsanalyse Open samenwerking creëren
3. Het vastleggen en beheren in incasso informatie
– Beheren van meerdere soorten actielijsten
– Het bijhouden van aantekeningen
– Het bijwerken van openstaande postenlijsten zonder dat de informatie verloren gaat
4. Opstellen van leesbare incasso rapportages
– Rapportages vormgeven
– Grafische trendanalyses
– Maken, aanpassen en werken met grafieken
Doelstelling
Na afloop begrijpt u de functionaliteiten en formules en weet u ook in welke situaties u deze kunt toepassen.
Docent
Alle onderwerpen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk en wordt verzorgt door Irma de Bruijn.
Zij verzorgt sinds 2007 Excel trainingen en is algemeen directeur van Creditcubes (credit management reporting).
Investering
Per deelnemer betaalt u € 595,- inclusief lunch en cursusmap en exclusief BTW.
Mocht u niet beschikken over een laptop, dan kan dit tegen een meerprijs van € 90,= exclusief BTW worden verzorgd.
Voorwaarden
Het aantal deelnemers is minimaal 8.
Na aanmelding ontvangt een bevestiging, waarna u de deelnamekosten bent verschuldigd.
Locatie
De voorkeur gaat er naar uit dat één van de deelnemende corporaties als gastheer optreed.
Hierdoor kunnen we de kosten van de training laag houden en kan een 2e deelnemer van de betreffende corporatie voor € 470,- aan de training deelnemen.
Aanmelden
Stuur een reply-bericht op deze e-mail met uw contactgegevens